منوی محدود آینده صنعت فرنچایز

 

فرانچایز که اصطلاح آمیـانه ای برای فرَنچایز است به نوعی مجوز یا حق امتیاز برای استفاده از برند دیگران گفته میشود. حق امتیازی که یک طرف ( Franchisor فرانچایزر – صاحب امتیاز) به طرف دیگر (Franchisee فرانچایزی – امتیاز گیرنده) اجازه می دهد تا به دانش ، فرآیندها و علائم تجاری اختصاصی کسب و کار صاحب امتیاز دسترسی داشته باشد. در ادامه کریس ویلند، مدیر ارشد توسعه برند Roll-Em-Up Taquitos توضیح می‌دهد که چرا یک منوی محدود، راهکاری برای موفقیت رستوران است. بسیاری از برندهای صنعت رستوران بر روی اضافه کردن هر چه بیشتر آیتم‌­های منو و ارائه انواع غذا به مشتریان خود تمرکز می‌­کنند و به دنبال این هستند که مخاطبان بیشتری را جذب خود بکنند. این کار به معنی هزینه‌های روزمره اضافی، هزینه‌های بالقوه اضافی و رویه‌­های آموزشی پیچیده‌تر است. معمولاً هرچه منوی برند گسترده‌تر باشد، فرنچایز دهنده و به طور بالقوه فرنچایز گیرنده با چالش‌­ها و موانع بیشتری مواجه خواهند شد.برند و رستوران با منوی محدود، رویه‌ها و فرآیندهای عملیاتی ساده‌تری خواهد داشت و هزینه‌ها برای امتیاز دهنده و امتیاز گیرنده کاهش می‌یابد. مشتریان نیز از منوی محدود بهره‌مند می‌شوند زیرا زمان انتظار کوتاه‌تر و تصمیم گیری سریع‌تری خواهند داشت و کارکنان رستوران هم اطلاعات و شناخت کاملی از آیتم‌های منو خواهند داشت.

 

 

داشتن یک محصول اصلی در منو به این معنی است که فرآیندهای کاری و تجهیزات برای یک آیتم واحد طراحی شده‌اند، به جای داشتن چندین جنبه برای یک منوی گسترده. برند Roll-Em-Up Taquitos یک نمونه برای بهره‌مندی از سادگی یک منوی محدود است. با تمرکز اصلی بر ارائه تاکیتو (taquito) سرخ شده در تابه، با اطمینان از ثبات محصول در همه شعبه‌ها، انتظارات مشتریان خود را مدیریت کرده و از آن نیز فراتر رفته است. برای رستوران‌هایی که غذاهای مکزیکی متعددی سرو می‌کنند، نه تنها تعداد خرید محصولات و مواد اولیه افزایش می‌یابد، بلکه اعضای تیم باید در مورد نحوه پخت و آماده‌سازی به صورت فردی آموزش ببینند تا اشکالات هر کدام گرفته شود و به لحاظ سطح فنی ارتقاء پیدا کنند. در ضمن برای دستیابی به سطح بالایی از موفقیت در ارائه منو‌هایی که چندین آیتم اصلی دارند، آموزش پیچیده‌تری نیاز است و اعضای تیم باید سخت‌تر تلاش کنند. با افزودن آیتم‌های بیشتر، تمرکز بر ارائه آیتم اصلی منو از بین می‌­رود. از طرف دیگر، برندی با غذاهای متعدد باید کارکنان بیشتری را به منظور ساده‌سازی وظایف هر فرد استخدام کند، اما این کار یعنی صرف هزینه بیشتر برای نیروی کار.

 

 

کانسپت با منوی محدود به نفع فرنچایز گیرنده می‌­باشد زیرا اجرای آن ساده و آسان است و از سوی دیگر فرنچایز دهنده با فرآیندها و آموزش­‌های ساده‌ای مواجه است که می­‌تواند کانسپت خود را گسترش دهد و در مکان‌های جدیدی پیاده‌سازی کند. با استفاده از این رویکرد، فرنچایزها می‌توانند از سادگی مدل برای راه اندازی سریع و هزینه‌های کمتر بهره ببرند. این مدل همچنین به فرنچایز دهندگان و فرنچایز گیرندگان اجازه می‌دهد تا بر روی نتیجه نهایی تمرکز کنند: توانایی ساده سازی سیستم‌ها، به کارگیری تعداد کمتر نیروی کار، و تمرکز بر انجام یک کار فوق العاده خوب، همگی به فروش بیشتر کمک می‌کنند و در نهایت رشد در این شاخص‌های کلیدی، به حجم بیشتر و تولید واحدهای بیشتر کمک می‌کند. ارائه یک مدل منوی محدود، تأثیر عمده‌ای بر سود رستوران خواهد داشت. 

 

 

کانسپت با منوی محدود مانندRoll-Em-Upموفقیت مستمر رستوران را تضمین می‌­کند، و به سود امتیاز دهنده و امتیاز گیرنده است، و از طرف دیگر خدمات روان‌تر و سریع‌تری را به مشتریان ارائه می‌­دهد. در نهایت، اگر به دنبال افزایش سود هستید و می‌­خواهید مطمئن شوید که تجربه غذا خوری مثبتی را به مشتریان ارائه می‌­دهید، با به کار گیری مدل منوی محدود می‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید.